Fra slut 2007 bliver alle nye Volvo og Renault lastbiler produceret
med en ny type processor i motorstyringen, som låser den for fil-udlæsning via diagnosestikket i lastbilen.
Dette har medført, at man nu skal åbne styreboksen og lodde
adskillige ledninger på printet
for at omgås denne spærring. Denne proces er
både besværlig og risikabel, hvilket
medfører en høj pris. Samtidig vil
en software opdatering ved forhandler fjerne
optimeringen. Og man
skal så have hele indgrebet udført igen.
Men med vores nye Rapid optimeringsmodul, som monteres let via original
stikket direkte på motorstyringen, er dette problem løst
meget let og resultat
er helt optimalt.
Lastbilens momentforløb forbedres let med 20%, hvilket gør, at
man
med
optimal gearskift kan sænke motorens omdrejningstal
under acceleration og
kørsel i bakker.
Vores erfaring er, at diesel økonomien bliver forbedret med helt
op
til 15%.
Dette bygger på de tilbagemeldinger vi får fra vores
kunder som kører med
dette nye modul.
Men der er også andre helt klare fordele. Eksempelvis vil en softwareopdatering
på lastbilen ikke betyde noget for virkningen
af Rapid modulet. Og skifter man sin
astbil ud med en anden Volvo
og Renault, vil man let kunne flytte
modulet videre til denne.
Klik her for at se vores foreløbige liste over de Volvo og Renault
lastbil
modeller,
som Rapid modulet er
testet på.
Download pdf
|